اخبار و اطلاعیه

آرشیو
 دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای دومین سال پیاپی در جمع ۸۰۰-۶۰۱ دانشگاه برتر دنیا 21 مهر 1404

دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای دومین سال پیاپی در جمع ۸۰۰-۶۰۱ دانشگاه برتر دنیا

برقراری دسترسی به پلت‌فرم پژوهشی SCiNiTO AI 20 مهر 1404

برقراری دسترسی به پلت‌فرم پژوهشی SCiNiTO AI

اولین پیش نشست پنل کتابخانه های پزشکی نهمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات

اولین پیش نشست پنل کتابخانه های پزشکی نهمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات

14 مهر 1404

اولین پیش نشست پنل کتابخانه های پزشکی نهمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات « *شناسایی مولفه های عدالت اطلاعاتی در بافت سلامت* » *دوشنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۴* ⏰ *ساعت ۱۸ الی ۲۰* *دبیر نشست: دکتر فاطمه شیخ شعاعی* (دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران) *سخنرانان:* *دکتر حسن اشرفی‌ریزی* (استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) *دکتر مصطفی امینی رارانی* (استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) *زهرا اطرج* (دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان)

برگزاری دوره آموزشی کتابخانه های دیجیتال و مدیریت محتوا برای کتابداران

برگزاری دوره آموزشی کتابخانه های دیجیتال و مدیریت محتوا برای کتابداران

12 مهر 1404

عنوان دوره : کتابخانه های دیجیتال و مدیریت محتوا گروه هدف : کتابداران ساعت دوره : 8 ساعت پیش آزمون : 13 تا 14 مهر کلاس حضوری : 15 مهر آزمون نهایی : 19 تا 20 مهر

حضور پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی لرستان در فهرست پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان

حضور پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی لرستان در فهرست پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان

02 مهر 1404

حضور پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی لرستان در فهرست پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان در جدیدترین به‌روزرسانی فهرست جهانی پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر (بر اساس داده‌های استنادی پایگاه اسکوپوس)، نام جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در میان برترین پژوهشگران دنیا قرار گرفت.

اطلاعیه‌ها

معرفی

معرفی سالن مطالعه
معرفی بخش امانت
معرفی بخش مرجع
معرفی سالن مطالعه

معرفی سالن مطالعه

معرفی بخش امانت

معرفی بخش امانت

بخش امانت : اين بخش امانت، گردش و تحويل كتاب و برخي خدمات مرجع را بر عهده دارد.مخزن هاي اين بخش به صورت قفسه باز است كه به صورت مخزن هاي جداگانه كتاب فارسي و كتاب لاتين،لوح هاي فشرده، جزوات مي باشد . خدمات بخش امانت : تاييد اطلاعات اعضاء از نرم افزار كتابخانه اي و امانت وعودت كتاب از طريق نرم افزار براي مراجعين. راهنمايي جستجوي كتاب و اطلاعات كتابشناختي براي مراجعين. همكاري در فرايند وجين تعميرمنابع پاره قفسه خواني و برطرف نمودن اشكالات موجود در شماره كتب و مشخص نمودن كتب مفقودي. تسويه حساب دانشجويان فارغ التحصيل. ارائه خدمات تمديد و رزرو كتاب از طريق تماس تلفني. تهيه ليست كتب درخواستي مراجعان و ارجاع آن به بخش سفارشات . همكاري با ساير بخش هاي كتابخانه و همكاران. منابع مرجع، پايان نامه ها، طرح هاي تحقيقاتي، مجلات، نقشه ها امانت داده نمي شوند. تعداد مدارك و مدت زمان امانت اعضا: اعضا حداكثر تعداد مدرك مدت امانت كليه كاركنان و دانشجويان مقطع كارداني و كارشناسي 3 14 روز كليه دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد و دكتراي عمومي 5 14 روز دانشجويان دوره تخصص و اعضاي هيئت علمي 5 21 روز در صورت ديركرد و يا هر نوع آسيب به منابع ،عضو مشمول قانون جريمه كتابخانه خواهد شد. ساعت كاري كتابخانه : شنبه تا سه شنبه 7:30 تا 15:30 و چهارشنبه : 7:30 تا 14:30
معرفی بخش مرجع

معرفی بخش مرجع

منابع موجود در بخش مرجع: فرهنگ يا واژه‌نامه‌ عمومي و تخصصي، دانشنامه يا دايرةالمعارف‌ عمومي و تخصصي،راهنما ها،دستنامه ها، دستور‌نامه‌ها، كتابشناسي ها، فهرست ها، كتب شرح حال يا سرگذشت نامه ، اطلس‌ها لازم به يادآوري است كه پايگاه Primal Pictures شامل اطلسها، تصاوير، فيلم و انيميشن هاي آناتومي و فيزيولوژي انساني در پورتال كتابخانه مركزي به آدرس http://www.anatomy.tv در دسترس مي باشد. خدمات: پاسخگويي به سوالات مراجعان. كمك به مراجعان در يافتن منابع مناسب جهت انجام پژوهش. آموزش نحوه استفاده از منابع مرجع. ارائه خدمات ارجاعي به ساير كتابخانه ها و مراكز اطلاعاتي در صورتي كه منابع مورد نياز. دركتابخانه موجود نباشد. شناسايي منابع مرجع و پيشنهاد براي خريد آنها. وجين منابع در صورت لزوم. كپي گرفتن از كتب مرجع با هماهنگي كتابدار مرجع. مقررات : استفاده از منابع مرجع با ارائه كارت دانشجويي امكانپذير است (دانشجويان دانشگاه‌هاي ديگر با ارائه معرفي‏‌نامه معتبر از دانشگاه مربوطه و ارائه كارت دانشجويي به تشخيص كتابدار مرجع مي‌‏توانند از اين منابع استفاده نمايند). ساعت كاري كتابخانه : شنبه تا سه شنبه 7:30 تا 15:30 و چهارشنبه : 7:30 تا 14:30

ساعت كاري سالن مطالعه: سالن مطالعه به صورت شبانه روزي فعال است. به منظور استفاده هر چه بيشتر از محيط آرام كتابخانه و حفظ و حراست از اموال آن استفاده كنندگان موظف به رعايت موارد ذيل مي باشند: 1. رعايت سكوت مطلق در محيط كتابخانه و سالن هاي مطالعه 2. خودداري از خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات 3. مطالعه بصورت انفرادي 4. به همراه داشتن كارت عضويت و كارت شناسايي معبر به هنگام ورو به كتابخانه و سالن هاي مطالعه 5. استفاده از تلفن همراه در كتابخانه و سالن هاي مطالعه اكيدا ممنوع است. 6. رعايت شئونات و حجاب اسلامي 7. عدم جابجايي لوازم كتابخانه 8. خودداري از رزرو صندلي هاي سالن مطالعه

سوالات متداول

چگونه مي توانم كتاب امانت بگيرم؟

براي امانت گرفتن بايد عضو كتابخانه دانشگاه به آدرس lib.lums.ac.ir شويد. پس از ورود به پورتال كتابخانه مركزي در قسمت "ثبت نام برخط در كتابخانه" اطلاعات و مدارك خود را بارگزاري نماييد. پس از انجام مراحل ثبت نام اطلاعات شما براي كتابخانه ارسال شده و پس از تاييد كتابدار و دريافت شماره عضويت مجاز هستيد كه كتاب به امانت بگيريد. براي اطلاعات بيشتر آيين نامه امانت را مطالعه نماييد.

تعداد مداركي كه كاربران مي توانند به امانت بگيرند  براي كليه كاركنان و  دانشجويان مقطع كارداني و كارشناسي 3 مدرك به مدت 15 روز ،  براي دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد و دكتراي عمومي 5 مدرك به مدت 15 روز و مدت امانت منابع براي دانشجويان دوره تخصص و اعضاي  هيأت علمي نيز 21 روز و به تعداد 7 كتاب مي­باشد.

تا چند بار مي توان كتابي را تمديد كرد؟

تا سه بار در صورتي كه نسخه اي از كتاب در كتابخانه باشد و درخواست كننده نداشته باشد

چگونه ميتوان منابع امانتي را تمديد كرد؟
به صورت تلفني و مراجعه حضوري
شماره تماس:  06633120233 داخلي 214
آيا امكان امانت گرفتن كتاب از طريق پورتال كتابخانه ديجيتال وجود دارد؟

خير فقط با مراجعه حضوري به كتابخانه مركزي دانشگاه و كتابخانه هاي وابسته امكان امانت منبع وجود دارد.

چگونه ميتوانم منابع مورد نظر را رزرو كنم؟
براي رزرو منابع مي توان به صورت حضوري و همچنين از طريق نرم افزار كاوش به آدرس
مراجعه نمود. پس از جستجوي مدرك با كليك بر نتيجه مورد نظر گزينه تقاضاي رزرو را انتخاب نماييد.